Free!

Držte si klobouky, dámy a pánové, dnes se po menší tvůrčí pauze způsobené vytížeností pracovního, školního, prokrastinačního či jinak specifikovatelného rázu vracíme se sepsanými dojmy ze sportovního anime, které zejména přítomností hlavních hrdinů coby chlapců s velkýma, jiskrnýma očima, vyrýsovanými těly, vlasy zářivých barev a sladkými úsměvy útočícími plnou silou zejména na libida žen solidně polarizovalo anime komunitu na ty, kdož ono anime prohlásili za teplou/gay/úchylnou sračku o vodě/ho*nu, a pak na ty, kteří při pohledu na nahé hochy vřele jihnou, nadšeně je porůznu párují ve svých yaoi představách a s jim podobnými individui vášnivě diskutují o tom, který pár je ten nejlepší. Kde jsme my – snad někde mezi? Inu, na to se podívejte sami.

Free!

Jak to vidí Hromino?

Překvapení! I pro zástupce mužského pohlaví nečekaně snesitelná podívaná. Rozhodně žádné terno, při jehož sledování bych se cítil jak u vytržení, neb co se námětu týče, tak seriál zhola nic originálního nenabízí (kolikrát jsme už viděli boj za záchranu/vytvoření nějakého středoškolského klubu?), a že bych sledoval s němým úžasem vyrýsovaná tělíčka hlavních postav, to taky nemůžu říct, ovšem i tak si myslím, že jde o jedno z těch lepších anime sezóny. Jelikož jde o sportovní anime, jen těžko se lze vyhnout jistým klišé žánru shounen taktéž vlastním (dosažení cíle nadevše, entusiasmus postav, síla přátelství atd.), ale myslím, že by jich mohlo být mnohem méně, než kolik je jich v tomto seriálu přítomno. Přesto jsou hlavní postavy celkem fajn, dostávají vesměs vyrovnaný prostor a žádná mi nepřipadá zbytečná jako kadibudka uprostřed řeky.

Free! se legendou mezi sportovními anime sice určitě nestane, za nadprůměrné anime bych jej opravdu neoznačil, ovšem ostudu tomuto žánru určitě nedělá. Komu se třeba líbil z minulého roku Kuroko, tomu bych zkusil Free! bez problémů doporučit. Jde sice o mix již stokrát viděného, ale příjemnou atmosférou, postavami, povedenou úvodní i závěrečnou znělkou, dobře pasujícím soundtrackem a kvalitní animací hodnou studia Kyoto Animation zkrátka neurazí a jako pohodová záležitost na léto prostě slouží dobře.

Jak to vidí Son Goku ssj4?

První episodou jsou byl obdařen při cestě z práce domů. Po celou dobu jsem se culil a měl jsem tvář v křeči. Grimasa, jakou jsem musel ukazovat lidem v okolí, nemohla být zrovna hezká na pohled, ale ono to nešlo jinak.

Naskytla se mi extrémní teplá podívaná, která se nedá doporučit snad ani dívkám milujícím vztahy kluk x kluk. Vzpomínáte na K-ON!? Začátek éry, kdy všechny další anime přejímaly kawaii aspekty, roztomilé tváře a holky v následujících letech vypadaly prakticky totožně? Nyní někoho napadlo: „… co takhle udělat K-ON! s chlapama?” – a vzniklo Free! (všimněte si, že má také za názvem vykřičník…).

Nyní běží 9. episoda, zhlédnuta byla před nemalou chvílí a totálně mě utvrdila v tom, co si myslím posledních 9 týdnů. Tento teplý počin má jediný klad, kvůli kterému se na něj ještě koukám. Je tak stupidní, bez příběhu, krásný a svalnatý, že to člověka nutí koukat, aby zjistil, jak to vlastně skončí.

Hlavní hrdina je zombie. Nevydá ze sebe kloudného slova, pouze „plavu jen freestyle” a „voda!”. I želva má větší osobnost. Dokonce není ani nejrychlejší; nechápu tak, co na něm lidé vidí a proč ho tak obdivují?! Ostatní postavy jsou klasického rozdělení:

• Inteligentní a neschopný modrovlasec.
  • Citlivý a chytrý tmavovlasý blonďák.
  • Poženštěle rozkošný idi*tský světlovlasý blonďák.
  • A kouč(ka), sympatická a slintající po nahých svalnatých tělech. Naštěstí (pro ni) trefila ten správný seriál, protože o ničem jiném snad Free! není.

Za mě tedy palec dolů, nedoporučuji s tím začínat ani pokračovat, daleko více pro sebe uděláte, když budete o tu půl hodinu ránu spát déle.

Odkazy: aniDBMAL | ANN

One thought on “Free!

1. Mladšia sestra je z toho nadšená (rovnako ako je natešená z Kuroko no Baske) a mne stačí vidieť len pár gifov a je mi jasné, že nie som cieľovou skupinou. Animácia vyzerá byť pekná, no na mokrých chlapov sa mi fakt pozerať nechce, nehovoriac o tom, že len z videných útržkov dokážem charakterizovať povahy. (A z toho sú potom súboje pri počítači, aké anime sa ide pozerať a aké nie.)